lørdag 24. desember 2011

FELIZ NAVIDAD

Titter bare innom for å ønske alle en riktig god jul! Det er vel ikke til å legge skjul på at denne julen blir annerledes, men som sagt: det er ingenting feil med denne typen jul, det er bare annerledes! Og vi har vel alle godt av å komme oss litt utenfor det vandte systemet. Det er ikke hver julaften jeg våkner kl ett til at familien er ute å handler siste rest til jul. Men her er 24.desember en vanlig dag fram til kl 22.00. Da inntas julematen før pakkeåpningen begynner rundt midtnatt. Jeg gleder meg til å oppleve denne julen selv om det er veldig rart også gleder jeg meg enda mer til å få oppleve den norske julen med norske juletradisjoner igjen neste år. For det er vel ikke til å stikke under en stol at det er den norske juletradisjonen, førjustida og selve julekvelden som ligger mitt hjerte nærmest. Men fram til da skal jeg nyte denne dagen og suge til meg alle intrykkene fra en annerledes jul, og hvem vet? Kanskje tar jeg med meg noen tradisjoner herrifra hjem! Som f.eks at vi ikke trenger å pynte oss på julekvelden? Gå i hva du vil var beskjeden jeg fikk. Neida, don't worry, det blir nok finkjole på meg også neste år.

Ja, her er det vanlig å pynte juletreet med øl. Eller det kan ha noe med at vi var utenfor en ølfabrikk, ikke vet jeg. 
Så til slutt vil jeg igjen ønske dere en GOD JUL hvorenn dere måtte befinne dere i verden. Nyt julen og gi litt ekstra kjærlighet, det er jo det julen er til for. Så sender jeg også en juleklem til alle kjente og kjære. Glad i dere!

4 kommentarer:

  1. Så spennende å få oppleve Chiliensk jul, selv om de har andre tradisjoner en vi. Synes du tar det på en fin måte. God jul snuppa mi, gla i dæ <3 Stor juleklem fra mamma :-)

    SvarSlett
  2. Hei Martemor, litt annerlededes juletre en hjemme ja, bestandig koslig å lese bloggen din Marte. Håper du får ei koslig men litt annerledes jul i Chile. Var så koslig å ha deg sammen me oss i går kveld <3 Fortsatt God Jul Marte, Gla i dæ..stor bamseklem fra tante Torgunn <3

    SvarSlett
  3. Kjære marte. Mens stormen uler utenfor vil jeg ønske deg en hyggelig jul. Håper du hadde en trivelig feiring i går kveld. Stor klem fra lisbeth

    SvarSlett
  4. godt nyttår Martemor! Nå er det snart I år du kommer hjem:-). Stor klem fra Rikkeb og Lisbeth

    SvarSlett